Jó gyakorlatok
Sok rövid és nem csak osztályfőnöki órán, hanem a legtöbb tantárgyban használható játékot tanultunk a képzés során.
„Aranyhal tál technika”
Az új játék, vagy szituáció előtt a tanár kihív egy diákot és elmagyarázza a teendőket. Ezután a diák bemutatja a tevékenységet, mielőtt megkérné az osztályt, hogy végezze el. Ezzel a tanár értékes időt nyer a megfigyelésre, ahelyett, hogy újra és újra megadná az utasításokat azoknak a diákoknak/csoportoknak, akik nem tudták követni a szóbeli utasítást.
„Hogyan hat rád valami?”
A pozitív hozzáállás a tantárgyhoz nagyon fontos. A diákok véleménye az órákról, javaslataik meghallgatása rendkívül hasznos lehet. Ha az osztály diákjai bátortalanok, akkor érdemes a következő órán kis csoportokban beszélik meg a javaslatokat és akkor csak egy-két aktív szóvivő tolmácsolja a közös véleményt. A diákoknak az az érzés, hogy felnőttként kezeljük és számít a véleményük, az nagyon sokat jelent. És biztosan tudnak mondani valami hasznos ötletet a közös munkához.
„Hangvetítés”
A diákok gyakorolják a hangjuk kivetítését azáltal, hogy beszélnek a partnerrel a terem a terem túloldalán, azaz gyakorolják az osztálynak tartott előadásokat.
A diákok két sorban állnak egymással szemben az osztályterem ellentétes falai mentén. Az a személy, akit velük szemben láthatnak, a partnerük. El kell mondaniuk valamit a partnerüknek a szobában, és nem mozoghatnak. Az egyetlen módja annak, hogy partnerük hallja, amit mondanak, az, hogy hangosabban beszéljenek. Ragaszkodjunk ahhoz, hogy a diákok egymástól megfelelő távolságra legyenek. Első téma javaslat: „Három tanácsot adnék a fizika tanulásához.”