Takács Gabriella

Jó gyakorlat

Padlet használata

Az egy hetes izlandi képzés során ismerkedtem meg a Padlet felülettel. A digitális platform nevét már korábban is hallottam, de sosem használtam, nem ismertem a funkcióit.

A képzés során a Padlet bizonyult az egyik leghasznosabb kommunikációs csatornának, amelyet mindvégig használtunk, és már az első benyomás nagyon pozitív volt vele kapcsolatban. A Padlet segítségével gyakorlatilag egy elektronikus faliújságot tudunk létrehozni, amit egy link segítségével bárki elérhet. Láthatja, hogy mi van rajta, milyen elemeket adott hozzá a linkkel rendelkező többi felhasználó.

Nagyon tetszett a képzés során, hogy az ismerkedési fázisban már rögtön egy Padlet QR kódot kaptunk, amely segítségével elértük a felületet, ide pedig mindenkinek kellett írnia egy rövid bemutatkozást. Ennek eredményeképp az első személyes találkozás alkalmával már szinte mindenki látott ismerős arcokat.

Más esetekben is előkerült a Padlet, mint kommunikációs forma. Minden nap végén kaptunk egy rövid házi feladatot, aminek az eredményeit a Padlet felületen kellett közzé tenni. Így egyrészt könnyen ellenőrizhető volt, hogy ki végezte el a feladatot, másrészt inspirációs hatása is volt a kollégák számára.

A Padlet felülete arra is alkalmas volt például, hogy a kurzus végén megosszuk egymással a készített projektfeladatok vázlatát, azért, hogy a későbbiekben egymás munkáit is fel tudjuk használni iskolai keretek között.

Csatolhattunk képeket, videókat, másik linkeket, hosszabb vagy rövidebb szövegeket. A felület használata nagyon egyszerű, szinte adja magát minden lépés, mindenfajta instrukció nélkül használni tudtuk hatékonyan. Számomra a Padlet másik nagy előnye, hogy applikációként is használható. Így a mobiltelefonos elérés is gördülékeny, kényelmes és személyre szabott.

A Padlet azt gondolom, hogy az iskolai munkám során is végtelenül hasznos lehet. Nem csak nyelvtanárként, hanem osztályfőnökként is. Szavazatok gyűjtésére, közös ötletelésre, közös alkotásra mind alkalmas. Egy téma megvitatása esetén mindenki láthatja mit gondolnak a társaik. Használható például házi feladat ellenőrzésére is. A diákok munkája összegyűjthető és eltárolható egy helyen. Minden szempontból egy logikusan kialakított, átgondolt és jól alkalmazható felület, amely rengeteg lehetőséget kínál az iskolában is.

Elérhetőség
1073 Budapest, Barcsay utca 5.
+36 (1) 322-2081