A Madách Imre Gimnázium nemzetköziesítése – újranyitás a nagyvilágra
Kérjük, fogadják szeretettel az Erasmus+ továbbképzéseken szerzett tapasztalatainkat, olvassák el élménybeszámolóinkat, lapozgassanak képeink között, és éljék át, amiben nekünk lehetett részünk! Mi jól éreztünk magunkat, sokat tanultunk, és bízunk benne, hogy ezt diákjaink is érzik majd!
A Madách Imre Gimnázium Európai fejlesztési tervének célkitűzéseink között szerepelt a nemzetköziesítés, az újranyitás és megújulás mind szervezeti, mind egyéni szinten. Nemzetközi kapcsolatrendszerünk bővítése elengedhetetlen a meglévőek ápolása mellett, hogy minél szélesebb körű lehetőségeket nyújthassunk tanulóinknak az idegen nyelv tanulás, más kultúrák megismerése és az európai polgárrá válás terén. A tágabb méretű újranyitás az elmúlt pár évben háttrébe szorult, így egy európai pályázaton keresztül fontos pótlásra került sor. A nemzetközi közegben való szakmai tevékenységek, a világjárás és a napi rutinból való kiszakadás lehetővé tette, hogy kollégáink megújuljanak, majd megszerzett tudásukkal felvértezve újból belevessék magukat a szervezeti tevékenységek továbbfejlesztésébe. Ennek a továbbfejlesztésnek az irányát elsősorban az új nemzeti alaptanterv (NAT) és érettségi követelmények változása fogja meghatározni amellett, hogy iskolánk hagyományos értékeit továbbra is előtérbe helyezzük.
Az új oktatási és jogi szabályozási környezetben fő célkitűzéseink között szerepel a második idegen nyelv tanításának megerősítése a hazai változó szabályzásokkal összhangban. Az új NAT és az érettségi illetve felvételi követelmények állandó változásai változásokat fog hozni diákjaink céljaiban is. Ezeknek a megváltozott feltételeknek köszönhetően minden eshetőségre fel kell készülnünk. Bár aktív kapcsolatunk van német, spanyol és olasz nyelvterületekkel, a francia valamint az angol nyelvterület látogatása is csökkent az elmúlt években. Nemzetközi kapcsolataink bővítése, a második idegen nyelvként tanított nyelvek, pl. újlatin nyelvek területeivel, országaival bővítendő kapcsolatok bővíteni tudják módszertani látószögünket.
Végül, de nem utolsó sorban az intézményben kiemelt figyelmet szánunk a pedagógus társadalom mentális egészségére. Tanári karunk magasan képzett, remek szakemberekből áll, hosszú évek óta stabil gárdát tudhatunk magunkénak, azonban nem szabad elfeledkezni a pedagógus élet pszichés leterheltségéről. Ennek enyhítésére minden eszközt latba vetünk, hogy kollégáink számára biztosítsuk a mentális megújulást, megerősödést, és az egyensúly megtartását. Ahhoz, hogy intézményünk a jövőben is kiváló maradjon, az európai fejlesztési tervünk célul tűzte ki, hogy a kollégák szakmai pszichés állapotát támogatja Erasmus pályázaton keresztül.Disszeminációk
Diákok bevonása
Erasmus+ beszámolók
Cambridge-i módszerek
Tapasztalatok Vichyből
Bemutatók csoportokban